رئیس دادگستری شهرستان بیرجند گفت : دستگاه قضا نگاه ویژه ای به موضوع وقف دارد
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفته قوه قضائیه ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به همراه معاونان با حضور در دفتر محمد جعفر عبداللهی  رئیس دادگستری بیرجند با وی دیدار کرد.
 
رئیس دادگستری شهرستان بیرجند گفت: تعامل با متوليان و نظارت بر عملكرد متوليان يكي از وظايف ذاتي و مهم اداره اوقاف است كه اين وظيفه بايد به نحو شايسته‌اي انجام شود.
 
عبداللهی گفت: رسیدگی به پرونده های وقفی برای قضات یک تکلیف محسوب می شود که حساسیت بیشتری دارد چون وقف یک مقوله فقی حقوقی است و نیاز به دقت بیشتری دارد.
 
رئیس دادگستری بیرجند خاطرنشان کرد: بحمدالله با اخبار مسرت بخشی که از اوقاف استان داریم متوجه تلاش و دلسوزی مجموعه اوقاف می شویم.
 
وی در خاتمه به ضرورت و انديشه‌هاي وقف اشاره كرد و افزود: وظیفه همه ماست که با حفاظت و صیانت از  وقف در برابر موقوفه خواران  دینمان را به وقف و موقوفات ادا نماییم.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از خدمات دادگستری شهرستان بیرجند نسبت به احقاق حق موقوفات قدر دانی کرد.
/2759/